Onze klanten op elk moment voorzien van duurzaam, kwaliteitsvol en veilig drinkwater. Daar gaan we bij De Watergroep met z’n allen voor. Ondanks alle procedures, risicoanalyses en preventieve maatregelen loopt het uitzonderlijk toch eens mis en krijgen we te maken met langdurige onderbrekingen in de watervoorziening.
Tussen 18 en 26 december 2022 kregen we te maken met ernstige en herhaaldelijke wateronderbrekingen bij onze klanten in leveringszone Noord-Oost-Brabant, beter gekend als Dijle-Hageland. Om de waterlevering zo snel mogelijk terug te kunnen garanderen, werd er letterlijk en figuurlijk bergen werk verzet door medewerkers op het terrein. Zo zijn we er op korte termijn bijvoorbeeld in geslaagd om meer dan 40 lekken in die regio te herstellen, 67 bevroren watermeters te vervangen, nooddrinkwaterbedeling te organiseren, tientallen herschakelingen en sectioneringen uit te voeren, 40 debietmeters en een mobiele opjager te installeren, het waterproductiecentrum Het Rot gedeeltelijk terug in dienst te nemen en ga zo maar door …
Dit soort crisismomenten deed ons nogmaals beseffen hoe belangrijk en maatschappelijk relevant de kerntaak van De Watergroep is. De evaluatie van deze bevoorradingscrisis leerde De Watergroep wat we hier als organisatie en als werkgever uit kunnen leren om gelijkaardige situaties in de toekomst te kunnen vermijden.