Testoefening nooddrinkwaterproductie Leuven

Testoefening nooddrinkwaterproductie Leuven

We doen er alles aan om onze klanten 7 dagen per week van kwaliteitsvol drinkwater te voorzien. Maar een calamiteit kan je helaas nooit volledig uitsluiten. Daarom is het belangrijk dat we goede noodprocedures hebben en die ook regelmatig uittesten. De waterbedrijven in Vlaanderen kozen voor een gezamenlijke aanpak met een gemeenschappelijke procedure en beheer van nooddrinkwatermiddelen. Bij een calamiteit zorgen we voor de bedeling van nooddrinkwater via zakjes, flessen of flexitanks, grote containers.

introductie foto Testoefening nooddrinkwaterproductie Leuven

Op 23 maart 2022 deden we een succesvolle praktijktest in samenwerking met de stad Leuven en de provincie Vlaams-Brabant. De oefening in Leuven bracht alle betrokken actoren samen rond de tafel om de procedure in de praktijk te testen, zowel de activiteiten op het terrein als de communicatie naar alle betrokkenen. Inzichten uit deze testoefening werden gedeeld met de andere provinciebesturen, steden en gemeenten en waterbedrijven.

function swipedetect(el, callback){ var touchsurface = el, swipedir, startX, startY, distX, distY, threshold = 200, //required min distance traveled to be considered swipe restraint = 100, // maximum distance allowed at the same time in perpendicular direction allowedTime = 300, // maximum time allowed to travel that distance elapsedTime, startTime, handleswipe = callback || function(swipedir){} touchsurface.addEventListener('touchstart', function(e){ var touchobj = e.changedTouches[0] swipedir = 'none' dist = 0 startX = touchobj.pageX startY = touchobj.pageY startTime = new Date().getTime() // record time when finger first makes contact with surface e.preventDefault() }, false) touchsurface.addEventListener('touchmove', function(e){ e.preventDefault() // prevent scrolling when inside DIV }, false) touchsurface.addEventListener('touchend', function(e){ var touchobj = e.changedTouches[0] distX = touchobj.pageX - startX // get horizontal dist traveled by finger while in contact with surface distY = touchobj.pageY - startY // get vertical dist traveled by finger while in contact with surface elapsedTime = new Date().getTime() - startTime // get time elapsed if (elapsedTime <= allowedTime){ // first condition for awipe met if (Math.abs(distX) >= threshold && Math.abs(distY) <= restraint){ // 2nd condition for horizontal swipe met swipedir = (distX < 0)? 'left' : 'right' // if dist traveled is negative, it indicates left swipe } else if (Math.abs(distY) >= threshold && Math.abs(distX) <= restraint){ // 2nd condition for vertical swipe met swipedir = (distY < 0)? 'up' : 'down' // if dist traveled is negative, it indicates up swipe } } handleswipe(swipedir) e.preventDefault() }, false) } window.addEventListener('load', function(){ var el = document.getElementById('prevnextbar') var nextpage = document.getElementById('nextpage') var prevpage = document.getElementById('prevpage') swipedetect(el, function(swipedir){ if (swipedir != 'right'){ prevpage.click() } if (swipedir != 'left'){ nextpage.click() } }) }, false)