Steun voor maatschappelijke projecten

In 2022 toonde De Watergroep opnieuw haar hart voor een reeks maatschappelijke projecten.

introductie foto Steun voor maatschappelijke projecten

Watermakers voor Oekraïne

Zo waren we partner van De Warmste Week (en deelden we gratis kraanwater uit op alle ‘warmathons’) en schonken we 5.000 euro voor noodwater in Oekraïne. We hebben ook een samenwerking met ngo Join For Water opgestart voor het project ‘Bescherming en behoud van water voor sociaal-ecologische veerkracht in de gemeenten Bubanza en Isare in Burundi’. Dat project kon in 2022 op een financiële ondersteuning van 50.000 euro rekenen.

YouthStart

In mei 2022 waren we bovendien trotse ‘host’ van een YouthStart Belgium certificatie. YouthStart biedt kanszoekende jongeren gratis trainingen aan om hun zelfvertrouwen (terug) te vinden, talenten te ontdekken en belangrijke competenties te ontwikkelen. In ons waterproductiecentrum in Kluizen presenteerden 7 jongeren na 8 dagen training hun eigen bedrijfsidee en toekomstplan. Ze kregen ook een rondleiding in het waterproductiecentrum.

YOUCA Action Day

In oktober 2022 nam De Watergroep tot slot deel aan YOUCA Action Day, waarbij jongeren voor 1 dag de schoolbanken inruilen voor de werkvloer. Een aantal jongeren ging aan de slag bij De Watergroep. Het loon dat de jongeren verdienden, ging naar duurzame voedingsprojecten in Oeganda, Burkina Faso en Ecuador.

function swipedetect(el, callback){ var touchsurface = el, swipedir, startX, startY, distX, distY, threshold = 200, //required min distance traveled to be considered swipe restraint = 100, // maximum distance allowed at the same time in perpendicular direction allowedTime = 300, // maximum time allowed to travel that distance elapsedTime, startTime, handleswipe = callback || function(swipedir){} touchsurface.addEventListener('touchstart', function(e){ var touchobj = e.changedTouches[0] swipedir = 'none' dist = 0 startX = touchobj.pageX startY = touchobj.pageY startTime = new Date().getTime() // record time when finger first makes contact with surface e.preventDefault() }, false) touchsurface.addEventListener('touchmove', function(e){ e.preventDefault() // prevent scrolling when inside DIV }, false) touchsurface.addEventListener('touchend', function(e){ var touchobj = e.changedTouches[0] distX = touchobj.pageX - startX // get horizontal dist traveled by finger while in contact with surface distY = touchobj.pageY - startY // get vertical dist traveled by finger while in contact with surface elapsedTime = new Date().getTime() - startTime // get time elapsed if (elapsedTime <= allowedTime){ // first condition for awipe met if (Math.abs(distX) >= threshold && Math.abs(distY) <= restraint){ // 2nd condition for horizontal swipe met swipedir = (distX < 0)? 'left' : 'right' // if dist traveled is negative, it indicates left swipe } else if (Math.abs(distY) >= threshold && Math.abs(distX) <= restraint){ // 2nd condition for vertical swipe met swipedir = (distY < 0)? 'up' : 'down' // if dist traveled is negative, it indicates up swipe } } handleswipe(swipedir) e.preventDefault() }, false) } window.addEventListener('load', function(){ var el = document.getElementById('prevnextbar') var nextpage = document.getElementById('nextpage') var prevpage = document.getElementById('prevpage') swipedetect(el, function(swipedir){ if (swipedir != 'right'){ prevpage.click() } if (swipedir != 'left'){ nextpage.click() } }) }, false)